Haalbaarheidsonderzoek

Het haalbaarheidsonderzoek is een onderzoek naar de exploitatiemogelijkheden of de rentabiliteit van een onderneming.
Een haalbaarheidsonderzoek wordt vaak uitgevoerd bij de start van een nieuw bedrijf, bij een geplande investering (nieuw product/dienst) of de uitbreiding/verplaatsing van een bedrijf.

Het haalbaarheidsonderzoek vergelijkt verschillende alternatieven en geeft per alternatief inzicht in de voor- en nadelen.
Het haalbaarheidsonderzoek geeft u dus antwoord op vragen met betrekking tot het beoogde vestigingspunt, het bepalen van de marktpositionering, de benodigde investering(en) etc. welke essentieel zijn bij het realiseren van een succesvolle bedrijfsexploitatie.

In de door Klaassen Horeca Advies opgestelde haalbaarheidsrapportage worden uw plannen, de uitvoering hiervan, de benodigde investeringen, en het rentabiliteitsperspectief nauwkeurig en objectief verwoord en vormt derhalve indien gewenst het instrument voor financiers om een onafhankelijke voorstelling van het bedrijfsplan en de financiële mogelijkheden en risico's te krijgen.

In het kader van een haalbaarheidsonderzoek kunnen door ons verschillende onderzoeksmethoden toegepast worden, variërend van desk research tot kwantitatief onderzoek of diepte-interviews. De keuze voor de juiste onderzoeksmethode is afhankelijk van het betreffende plan, het product of de dienst en de beoogde klantengroepen.

Een haalbaarheidsonderzoek is een maatwerkproduct, dat nauwkeurig moet voldoen aan hetgeen u ervan verwacht. De uitgangspunten en de kosten van het onderzoek worden vooraf met u overeengekomen.

Klik hier voor het aanvragen van advies